Aangekomen in Japan - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Japan - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Japan

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

28 Juli 2010 | Japan, Kamakura

27 juli 2010
Gisteren rond de middag in Tokio aangekomen na een probleemloze maar slapeloze vlucht. De douane was al een heel avontuur, want zo precies als ze hier zijn, wilden ze pas na 6 keer vragen begrijpen dat we echt nog niet wisten waar we precies de komende nacht door zouden brengen :-).
Na onze bagage te hebben verzameld meteen maar even wat gepind bij de Citibank, wat gelukkig probleemloos werkte. Hierna meteen naar het treinstation (wat onder de aankomsthal ligt) om onze JR railpass te activeren. Hier hebben ze ons meteen op de Narita Express geboekt naar Tokio Centraal.
Na een dubbele espresso bij de Starbucks op zoek gegaan naar de perrons, die weer een verdieping lager bleken te liggen.
Het viel ons wel op dat er nog zoveel in het Engels staat aangegeven, ben benieuwd of dat zo blijft, of alleen in de omgeving van Tokio zo is.
De trein was zo gevonden,en na een rit van zo'n uurtje in Tokio aangekomen.

Besloten om op de terugreis Tokio pas aan te doen en nu door te rijden richting Fukuoka, waar we rond 16 uur zijn aangekomen. Hier een lokale trein gepakt naar station Hase, waar we op een paar minuten lopen een hostel hebben gevonden.

Wat erg opvalt hier is dat je overal automaten ziet voor flesjes drinken, niet alleen op stations, maar op diverse straathoeken staan automaten opgesteld waar je flesjes water of limonade kan halen.

Ga nu nog even proberen verder te slapen, het is hier erg warm.

Groetjes Marco

• 28 Juli 2010 - 09:47

Robert:

Cool, veilig aangekomen dus. :)

Have a good vacation :)