Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Takayama

Door: Marco + Do

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Juli 2010 | Japan, Takayama

29 juli 2010

Na beide weer redelijk slecht geslapen te hebben, na de Japans-europeese maaltijd vertrokken naar het treinstation.
Het weer is inmiddels omgeslagen, het is frisser en het regent een beetje.
Na een 4 uur durende rit met een aantal overstappen aangekomen in Matsumoto. (Hebben onszelf voorgenomen de treinreis volgende keer iets anders te regelen) Hier bij de VVV geprobeerd hostel te boeken, maar kregen telefonisch geen gehoor. Besloten zelf langs te lopen, maar bleek gesloten.
Bij navraag bij de buren bleek weer eens dat Japanners erg behulpzaam zijn, maar totaal niet duidelijk( van kastje naar de muur)
Besloten eerst bezoek te brengen aan het prachtige kasteel Matsumoto-Jo.
Onze backpacks even in bewaring gegeven. Buiten werden we meteen aangesproken door een Japanse die een volunteer rondleiding in het Engels gaf, erg goed gedaan en ze wilde van geen fooi weten.
Na bezoek aan kasteel ander hotel gevonden, Toyoko-inn hotel, van alle gemakken voorzien en redelijke prijs.
Na onszelf geïnstalleerd te hebben, teruggegaan naar het station en een uitdraai laten maken van de reis naar Takayama en meteen stoelen gereserveerd.
's Avonds een rondje stad gedaan.

30 juli 2010

Hiep hiep hoera, Do is jarig vandaag :-)

Vanochtend op tijd op, lekker ontbeten in de lobby van het hotel en op tijd naar het station gegaan. hier waren we ruim bijtijds, dus nog lekker bakkie gedaan bij de Starbucks.
Na 4 uur durende treinrit met een aantal overstappen aangekomen in Takayama. Bij de VVV meteen een hostel geregeld, wat een hoog gesjouw met de backpacks scheelde. Bij het hostel meteen de backpacks gedropt, en de stad gaan verkennen.
In de stad zijn 2 wijken met prachtige oude Japanse huizen, zeer de moeite waard.
Er zijn hier ook veel meer westerse toeristen dan dat we de afgelopen dagen hebben gezien.
Hebben ook meteen weer de stoelen gereserveerd voor de treinreis naar Kyoto. Hier gaan we morgenmiddag naartoe, ivm bezoek morningmarket.

Groetjes Marco + Do

Wat ons ook erg is opgevallen dat er zoveel in het Engels staat aangegeven op stations en wordt omgeroepen in de treinen.

• 30 Juli 2010 - 07:26

Kjell:

Hee Zus!

Van harte gefeliciteerd, maak er mooi feestje van in Takayama!

• 30 Juli 2010 - 10:32

Charlotte:

Ik denk, doe eens origineel.... Is Kjell me voor. Verdorie!

Nou schat! Gefeliciteerd met je verjaardag! Eet er maar een lekkere japanse maaltijd op!

Heel veel liefs!

• 31 Juli 2010 - 06:39

Fred En Marianne:

Do ook namens ons gefeliciteerd. Hoe zijn de treinen in Japan? Zijn ze schoon.graffiti op gebouwen.
    Hebben jullie al een traditionele maaltijd gebruikt?

• 31 Juli 2010 - 19:40

Manon: