Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Marco + Do

Blijf op de hoogte en volg Marco

01 Augustus 2010 | Japan, Kyoto

31-07-2010

Bijtijds opgestaan om naar de morning markets te gaan, wel aardig om te zien maar kleiner dan verwacht. Even lekker ontbeten en daarna nog een stukje door de stad gelopen, tempel bekeken en naar de Lion mask exhibition geweest.
Daar aangekomen bleek er ook een tradtioneel poppentheater bij te horen.
Helaas beetje amateuristisch gebeuren :-)
Hierna de spullen maar gaan halen en richting treinstation vertrokken.
Half een vertrokken vanaf Takayama met de trein naar Nagoya. Vanaf daar voor het eerst een stuk met de Shinkansen naar Tokio, het is net een vliegtuig, hele kleine raampjes en gaat idd supersnel. Helaas zijn de stoelen ook superklein, want ipv 4 staan er nu 5 op een rij :-( Dat wordt nog wat die 5 uur terug naar Tokio.

Op het station van Kyoto een hotel geregeld en daar met de bus naartoe gegaan wat een hele ervaring was midden in de spits (volgende keer de metro).
`s avonds alleen wat te eten gezocht en de directe omgeving van het hotel bekeken.

01-08-2010
Lekker geslapen, ontbijt gemist :-)
Eerst ons ontbijtticket maar naar morgen, daarna naar de Nishiki foodmarket, wel ok om te zien. Daarna door naar het Manga museum wat in een oude basischool is gevestigd. Het bleek meer een manga bibliotheek te zijn, want waar je ook keek zat jong en oud manga strips te lezen. Voor ons viel het wat tegen, vooral omdat het japans lezen tegenviel ;-)
Op dus naar het Nijo kasteel, vooral de tuinen waren groter dan gedacht. Het kasteel zelf was dicht voor bezoekers, maar het huis van de shogun was wel open voor publiek, een enorm gebouw met traditionele rijstpapieren wanden en mooie wand en plafondschilderingen. Zeer de moeite waard.
Hierna had Do een afspraak voor de Geisha make-over (zie foto), wat ze erg leuk vondt. De kimono was erg zwaar en warm en het lopen op de traditionele houten slippers was erg lastig. Totaal was ze zo`n 1,5 uur zoet.
Zelf ben ik naar het stoomlocomotieven museum geweest, wat erg mooi was, stonden er zo`n 15 in een oude werkplaats en 1 waarmee ze stukjes reden en demonstraties gaven op een draaischijf.
Do weer opgepikt van de make-over en een hapje gaan eten bij het station, hierna alle warenhuizen van de stad verkend en net weer aangekomen in het hostel. Lekker ff opfrissen en slapen.

Groetjes Marco en Do

• 01 Augustus 2010 - 21:31

Mirjam Velema:

Hey Do,
    Ben jij dat nou echt op de foto??? Wat gaaf joh! "Geisha Domisan". Ik hoop dat je het naar je zin hebt! Gelukkig hoef ik niet in die trein te zitten...hahaha niet gemaakt voor Europees formaat zoals ik. Groetjes Mirjam

• 01 Augustus 2010 - 23:01

Bianca:

Klinkt weer als leuke dagen.

• 02 Augustus 2010 - 10:53

Moon:

He Do,
    Leuke foto zeg, al met al wel ff mee bezig geweest las ik.
    Zo te lezen zijn jullie lekker druk aan het sightsee-en. Can't wait for all the pics. Geniet er van! Dikke groet uut "olland"