Kyoto + Nara + Osaka - Reisverslag uit Nara, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Kyoto + Nara + Osaka - Reisverslag uit Nara, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Kyoto + Nara + Osaka

Door: Marco + Do

Blijf op de hoogte en volg Marco

02 Augustus 2010 | Japan, Nara

2 augustus 2010

Vanmorgen ontbeten in het hotel en daarna wandeling gemaakt in Kyoto. Tegen de middag backpacks opgehaald en met de metro richting Kyoto station gegaan. Nog even laatste tempel bezocht en daarna het boemeltje naar Nara genomen, een ritje van 50 minuten.
In Nara meteen hotel tegenover het station genomen (Super hotel) met gratis ontbijt.
Zojuist al een kleine wandeling gemaakt in het park, en kennis gemaakt met de tamme herten die het zowel op mijn fototasje als shirt gemunt hadden.
Daarna kwamen we toevallig langs een soort zomerfestival, hadden hier een prachtige projectie met allerlei beelden en kleuren op een oud gebouw (moeilijk uit te leggen), erg mooi.

03 augustus 2010

In de ochtend naar de Daibutsu tempel geweest om de grote buddha te bekijken. Onderweg weer talloze foto`s van hertjes genmaakt, hebben geen hertenkoekjes gekocht, want dan ben je je leven niet zeker. Zodra ze ook maar doorhebben dat je koekjes hebt, bijten ze je werkelijk overal :-).
De tempel staat te boek als een van de grootste houten gebouwen in de wereld en was dan ook enorm. De buddha die erin stond dus ook, al denk ik dat hij net zo groot was als die in Hong-Kong.
Al met al een aanrader!
Hierna terug naar hotel, spullen gepakt en de trein naar Osaka genomen.

Bij Tourist information hotel geregeld, is het Il Monte geworden.
Klinkt luxe, was het niet helemaal.
Spullen gedropt en naar het Osaka Aquarium gegaan, erg mooi, een van de weinige aqauria die walvishaaien heeft en manta`s in werkelijk een enorme watertank met 54000 ton water.
Als je hiervan houdt is dit echt een aanrader, niet te vergelijken met Blijdorp of Sea Life.
Ook hebben ze zee otters, waar je makkelijk een half uur naar kunt kijken en gewone otters die in hun verblijf zelf moeten vissen voor eten, er zwemmen duizenden visjes in hun verblijf, erg mooi om te zien.
Na hier een aantal uren doorgebracht te hebben, teruggegaan naar het hotel en om de hoek bij een lokaal tentje wat ramen (noodle soep) besteld, was echt heerlijk en waren de enige westerlingen in de zaak hahaha, erg leuk.
Ze moesten tot wel 4x checken of ik wel zeker wist dat ik de spicy ramen wilde hebben met rode pepers erin. Pff denken zeker dat wij niks gewend zijn ;-)

Groetjes Marco en Do

• 02 Augustus 2010 - 11:55

Fred:

Wij zijn erg benieuwd naar de foto's. Jullie kunnen na de vakantie geen trein meer zien denk ik. Hoe was het verjaardags diner?

• 02 Augustus 2010 - 20:49

Gabi :

Ha Marco !

Leuk om te lezen dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan. Geniet ervan: voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig terug naar Nederland...

Tot gauw !

Liefs, Gabi