Hakata - Reisverslag uit Hakata, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Hakata - Reisverslag uit Hakata, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Hakata

Door: Marco + Do

Blijf op de hoogte en volg Marco

05 Augustus 2010 | Japan, Hakata

4 augustus 2010
Wekker vroeg gezet om met de trein naar Koyasan te gaan, na eerste stuk met de JR-trein, bleken we met een andere treinmaatschappij verder te moeten. Dit was flink aan de prijs en we vonden het dat niet waard. Besloten om naar Himeji te gaan. Daar aangekomen eerst beide backpacks in 1 locker gepropt, blijven Hollanders he :-)
Na een lekker bakje espresso richting het kasteel gewandeld, ook hier haden we van te voren niet zoveel verwacht omdat het kasteel gerestaureerd wordt op dit moment en grotendeels ingepakt zou zijn en niet toegankelijk.
Dit bleek reuze mee te vallen, de hoofdtoren was idd niet toegankelijk en stond gedeeltelijk in de steigers, maar er bleek nog voldoende te zien. Echt een aanrader, en ivm de verbouwing ook nog korting.

Vanuit Himeji naar Hiroshima gereden met de Shinkansen (285 km/h) dat schiet lekker op!
Hier aangekomen was onze bedoeling om hier 2 dagen te blijven, maar laat het nu net 6 augustus, 65 jaar geleden te zijn dat de atoombom werd gegooid en dit dan herdacht wordt. Met andere woorden alles zat vol!
Besloten om later terug te komen en door te rijden naar Hakata, weer met de Shinkansen, wat een straf hahaha.
Deze beide shinkansen hadden gelukkig betere stoelen dan de eerste, en gewoon 4 op een rij.
Om 19 uur kwamen we aan in Hakata, hier bij de tourist information een hotel geregeld, wat we verder niet aan zullen raden. Zelfde avond een ander hotel geregeld voor de nacht erna, de Comfort Inn.

5 augustus 2010

Vanochtend op tijd op, 7 uur de wekker gezet. Alle spullen bij elkaar geraapt en de bagage alvast bij het Comfort Inn hotel (8000 yen + ontbijt + internet) aan de overkant gebracht.
Zelf zijn we na even boodschappen gedaan te hebben bij de 7/11 naar het station gegaan om de trein naar Huis ten Bosch te pakken.
Kwart over 10 kwamen we daar aan met het boemeltje.
Hele aparte ervaring als je in de verte het centraal ststion van amsterdam al herkent, alleen 1,5x groter.
Het hele park is een stuk groter dan we hadden verwacht, en een stuk rustiger. Qua grootte moet je denken aan een klein dorp vol met grachtjes, bijbehorende grachtenpandjes, de dom van Utrecht, stadhuis van Gouda, Kinderdijk, enz.
Mistte alleen een AH :-)

Zojuist met het boemeltje weer aangekomen in Hakata en ingeched in het Comfort Inn hotel hier.
Zo even wat was draaien, want we hebben niets schoons meer hahaha

Groetjes Marco en Do

• 05 Augustus 2010 - 08:32

Charlotte:

Hey beiden!

Het lijkt erop dat jullie je wel vermaken! Jammer dat er nog niet zoveel foto's online staan. Ben stik nieuwsgierig!

Liefs!

• 05 Augustus 2010 - 08:56

Wim Riegman:

Marco, beter te vroeg : hierbij al vast van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag as. zaterdag. Maak er een prettige dag van. Jullie reisverslagen worden door mij nauwgezet gevolgd. Groet, Wim

• 05 Augustus 2010 - 19:45

Robert:

Gaaf al die verhalen. Wel inderdaad vaag dat het precies 65 jaar geleden is.

Zit Super de Boer er ook niet? hehe

Veel plezier he!