Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Hiroshima

Door: Marco + Do

Blijf op de hoogte en volg Marco

11 Augustus 2010 | Japan, Hiroshima

10 augustus 2010

Vanuit Aso vertrokken richting Hiroshima, met aantal boemeltjes en laatste stukje met de Shinkansen waren we toch nog 4 uur onderweg.
Bij de tourist information meteen toyoko inn hotel geregeld, van de 4 hotels had er maar 1 nog een kamer beschikbaar.
Met het trammetje richting het hotel, was wel weer een ervaring!
Backpacks gedropt bij het hotel en de stad ingetrokken richting het peace park met museum en de a-bomb dome.
Museum over de atoombom is eeg indrukwekkend en erg druk. Het verhaal is minder gekleurd dan het museum in Nagasaki, en zeker een aanrader!
Net zoals het hele park en de beroemde a-bomb dome.

`s avonds zijn we nog even teruggeweest en hebben we nog een paar mooie foto`s in de avond gemaakt.

Hebben gegeten bij een lokaal restaurantje, wat vooral weinig was voor veel geld (Ohana) geen aanrader dus!

11 augustus 2010

Vanochtend lekker uitgeslapen (ik dan) en na ontbijtje bij het hotel vertrokken naar het treinstation. Hier het boemeltje naar Kure genomen, hier is het marine museum (gratis) en het Yamato museum (500 yen) gevestigd, beide erg aan te raden! Daarna nog even wezen shoppen in het winkelcentrum en op de terugweg naar het station nog een leuk modelbouw zaakje ingelopen. De winkel was te klein voor de hoeveelheid dozen. Halverwege de middag terug naar Hiroshima, waarna het weer begon om te slaan, in gedeelten van Japan is er nu een tyfoon, waar wij staartje van meekrijgen.

Groetjes Marco En Do