2e dag Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu 2e dag Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

2e dag Hanoi

Door: Marco Riegman

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 November 2012 | Vietnam, Hanoi

14 november 2012

Vanmorgen om 10.45 wakker geworden, klokje meer dan rond geslapen dus :-)
Snel naar de ontbijtzaal gegaan en daar nog even een cornflakes ontbijtje genuttigd. Na het ontbijt eerst even in een traditioneel huis wezen kijken wat vlak naast ons hotel ligt, en nu dienst doet als museum (87 Ma May street). Dit huis is in 1999 gerestaureerd zoals een traditioneel Old Quarter huis eruit heeft gezien.
Dit betreft een voor- en achterhuis met beneden winkels en boven de leefgedeelten gescheiden door een binnenplaats.
Hierna zijn we lopend op weg gegaan naar de markthal (Dong Xuan market) echt een aanrader!
Een enorm gebouw van 3 verdiepingen, hier is echt van alles te vinden, levende vis,krabben,schildpadden. Kittens ( als huisdier), vogeltjes, kleding, stoffen. Vandaar door de straatjes gestruind en richting het Thang Long Puppet Theatre aan het meer gelopen om te kijken of er nog kaartjes voor vandaag of morgen beschikbaar waren.
Zowaar konden we nog 2 kaartjes krijgen voor de 1e rang 20:00 uur dezelfde avond voor 100.000 dong (5 dollar).
Daarna lekker in het koffiezaakje ernaast gezeten en even lekker mensen zitten kijken. Rond een uur of 4 op ons gemakje terug gelopen naar het hotel om de ergste drukte van de spits een beetje voor te zijn.
Begin van de avond weer een hapje gegeten bij New Day tegenover het hotel (Noodle Soup, kip stoofpannetje, springroles, toetje na en een tiger beer).
Na het eten weer rustig richting Hoan Kiem lake gelopen waar het poppentheater staat.
Het bleek dat we op de 1e rij zaten in het poppentheater dus konden alles goed zien.
Het was wel aardig om te zien, dat de mensen die de poppen "bedienen" continu in een grote bak met water staan achter rieten schermen om ze aan het zicht te onttrekken, maar verder niet echt heel bijzonder.
Na de voorstelling nog een stukje rond het meer gelopen en daarna richting het hotel gelopen.

• 23 November 2012 - 10:07

Nathalie En Ivo:

Hey Marco,

Wat leuk weer iets van je te horen. Ik wist helemaal niet dat je weer op travel was. Ik ga al je verhalen weer lezen. Geniet ervan. Groetjes Nathalie Ivo Sydney en Fleur