Da Nang - Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Da Nang - Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Da Nang - Hue

Door: Marco Riegman

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 November 2012 | Vietnam, Hoi An

21-11-2012
Sylvia jarig!
Vanmorgen vroeg opgestaan en naar het ontbijt in het hotel, dat was echt helemaal niets, vooral Aziatisch eten en alleen wat brood voor de toast.
Uitgechecked en lopend richting het treinstation gegaan van Da Nang, zo'n 45 minuten lopen, even een tussenstop gehouden bij een koffietentje waarna we iets over half 10 op het treinstation waren.
Daar minuut of 10-15 voor het loket moeten staan door allerlei Vietnameesjes die wat moeilijk aan het doen waren.
Na 2 kaartjes gekocht te hebben voor 115.000 dong (6 dollar) konden we meteen in de trein die al klaarstond.
Deze treinreis is echt een aanrader, zeker het eerste stuk door de bergen prachtige uitzichten op de kustlijn.
Na iets meer dan 3 uur kwamen we aan in Hue.
Het hotel hadden we al van tevoren geboekt en hebben vanaf het treinstation een taxi genomen.
Het was even zoeken voor de taxichauffeur, op straatnaam kwam hij er niet uit, maar met de naam van bet hotel wist hij het zo te vinden.
De kamer in het hotel is echt supergroot, zelfs voorzien van een tafel en 4 stoelen.
Alle spullen gedropt en meteen maar naar beneden gegaan, bij de receptie kunnen we de bus regelen naar Hoi An (geen aanrader).
Wat we meteen gedaan hebben. Daarna Hue gaan verkennen aangezien het nu te warm is en we te weinig tijd hebben om de keizerlijke stad te gaan bekijken, dit gaan we dus morgenvroeg nog wel even doen.
We zijn een stuk langs de parfumrivier gelopen, waar we diverse malen werden benaderd voor een boottochtje over de rivier, verder was het hier erg rustig ook weinig toeristen. Wat verder de stad ingelopen wat gegeten en weer teruggegaan richting hotel.

22-11-2012
Heb de hele nacht niet kunnen slapen en alle eten niet binnen kunnen houden. Dat was dus erg vervelend.
Sylvia is naar de keizerlijke hoofdstad toe en ik ben in bed blijven liggen, even blikje cola gehaald om maag tot rust te krijgen. Sylvia was rond een uur of 11 weer terug. Mocht tot 12 uur op de kamer blijven, daarna uitgechecked en beneden gewacht tot de bus ons op kwam halen. Meteen maar even zakje ORS aangemaakt en opgedronken en voelde me gelukkig alweer iets beter.
Ds bus kwam ons om 13.00 ophalen, op het eerste gezicht zag het er nog aardig uit. Uiteindelijk reden we al een uur rond om alle andere passagiers op te halen, bleek de airco niet te werken, heeft de chauffeur van de 5 uur, minimaal 2 uur continu getoeterd en werden we nog bij een hotel gedropt wat aan de busonderneming was gelinkt ( dus ga niet met An Phu travel).
Uiteindelijk om 18.15 aangekomen in Hoi An, meteen maar weggelopen bij dat hotel waar we gedropt waren en bij een leuk uitziend tentje wat gedronken en wat fruit gegeten.
Daarvandaan was het nog 10 minuutjes lopen naar het Hai Au hotel. Helaas bleek er bij de boeking iets verkeerd te zijn gegaan, maar gelukkig was het personeel zo behulpzaam om ons de 1e nacht bij een naastgelegen hotel onder te brengen.

• 23 November 2012 - 07:58

Fred:

Hoe zijn de temperaturen daar? Komen jullie veel andere toeristen tegen.
    Wat ik uit je verhaal begrijp is het verkeer erg chaotisch in de grotere steden kan je dan wel de straten oversteken zonder geschept te worden.
    Gaan jullie nog de bergen in?

Groet
    fred.