Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Saigon (Ho Chi Minh City)

Door: Marco Riegman

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

30-11-2012

Vanmorgen bijtijds de wekker gezet (06.30 uur) om op tijd de shuttlebus naar het vliegveld van Dalat te halen.
We hadden al begrepen dat de shuttlebus van Vietnam Airlines 2 uur voor de vlucht zou vertrekken uit Dalat (07.50 uur).
Beneden in het hostel direct uitgechecked en gevraagd of zij een taxi wilde bellen om ons naar de shuttlebus te brengen. Dit duurde en duurde maar, terwijl de taxi's op 2 min van het hotel stonden. Uiteindelijk kwam er dan een taxi, welke ons direct al naar het vliegveld wilde brengen, waarop wij antwoorden dat we naar de shuttlebus gebracht wilde worden. Uiteindelijk heel verhaal dat deze niet mee zou rijden etc... Voor ons weer een wijze les om alleen met bepaalde taxi maatschappijen te gaan ( Mai Linh).
Bij de shuttlebus betalen we 40.000 dong ( 2 dollar) per persoon en werden we netjes met nog een tiental anderen op het vliegveld van Dalat afgeleverd.
Inchecken ging soepeltjes, ze wilden hier alleen de creditcard nog even zien welke gebruikt was voor de boeking.
Was de eerste vlucht voor ons met Vietnam Airlines, mooie airbus A321 en genoeg beenruimte.
Zo'n 3 kwartier later stonden we aan de grond in Saigon ( ipv 7 uur met een bus). Op het vliegveld direct een mannetje van Mai Linh taxi gezocht en 10 minuten later zaten we in de taxi naar het centrum. Kosten 150.000 dong en om 12.00 uur hadden we onze intrek in het hotel genomen.
Nog wel grappig want alle twee persoonskamers waren vol, en gezien de reviews wilde we in dit hotel wel een kamer dus hebben we een familie kamer genomen :-)

Hotel: Ngoc Phan Guesthouse (67,50 dollar voor 2 nachten).

Direct na aankomst de stad gaan verkennen en voor zaterdag in ieder geval een tour geboekt naar de Củ Chi tunnels ( Vietnamoorlog), voor de mekongdelta wat informatie gevraagd om nog even over na te denken.
Daarna lekker door de stad gaan lopen in de richting van de kathedraal en het hoofdpostkantoor.
Saigon is ongeveer net zo druk qua verkeer als Hanoi, alleen rijden er veel meer auto's en bussen wat het oversteken erg lastig maakt op de plaatsen waar geen verkeerslichten zijn.
Hebben even op het dakterras van hotel Rex gezeten, hier hield het Amerikaanse leger elke dag om vijf uur hun briefing aan alle aanwezige journalisten en waren vaak officieren te vinden voor een drankje.
Daarna verder gelopen naar het voormalige stadhuis, de kathedraal en het hoofd postkantoor.
Daarna lekker terug gelopen naar het hotel en in de buurt van het hotel een hapje gegeten.

• 30 November 2012 - 15:54

Bianca:

Klinkt leuk allemaal. Is HCMC de eindbestemminh of gaan jullie nog door naar de Mekong delta?

• 30 November 2012 - 17:27

Wim Rirgman:

Hoi jullie beiden,prachtig reisverslag. Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen in de Mekong delta.
    Groeten van Cora en Wim