Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Saigon (Ho Chi Minh City) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Saigon (Ho Chi Minh City)

Blijf op de hoogte en volg Marco

03 December 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

01-12-2012
Vanmorgen bijtijds opgestaan om op tijd bij het reisbureau te zijn (07.45 uur). In het hotel hebben we geen tijd mee voor het ontbijt, maar zijn ze zo vriendelijk ons wat mee te geven voor onderweg in de bus.
We zijn ruim op tijd bin het reisbureau, maar na een minuut of 20 komt iemand ons pas ophalen, we worden lopend naar wen verzamelpunt gebracht waar diverse bussen en vele toeristen staan te wachten.
Dit gaf voor ons alweer aan waarin we liever zelf de dingen regelen.
Uiteindelijk worden we met een groep in een bus gezet welke ons naar de Củ Chi tunnels zal brengen. We hadden een aardige reisleider, maar na vijf minuten zijn Engelse uitleg gevolgd te hebben had hij van ons mogen stoppen, maar ging nog een half uur door :-(
Na een rit van 1.5 uur komen we bij de tunnels aan, en beginnen we de rondleiding met de gids. Eerst krijgen we een soort propaganda film te zien, waarna we aan de hand van een kaart en een maquette nog een uitleg krijgen over het tunnelsysteem en het erg indrukwekkend is, is het door de drukte en grootte van de groep niet echt lastig om alles goed te bekijken.
Halverwege kwam de te lopen route langs een restaurant en de schietbaan en zijn we zonder de groep doorgelopen, zodat we alles op ons gemakje konden bekijken.
Nog achter een paar Japanners aan door een stuk tunnel gekropen, waarbij we er niet aan moesten denken dat dit met een groep van 30 man was.
Bij de uitgang lekker een ijsje gegeten en op de groep gewacht voor de busrit terug.
Een aantal had gevraagd of ze bij het War Museum in Ho Chi Minh City afgezet konden worden, waar we ook meteen gebruik van hebben gemaakt.
Bij het war museum zijn weer diverse Amerikaanse tanks en vliegtuigen te zien en wordt het hele "eenzijdige" verhaal van de Vietnam oorlog gedaan, wat wel erg indrukwekkend was, was het gedeeltje over de dioxine (agent Orange) die de Amerikanen over grote delen van Vietnam hebben gespoten om de bomen te doden/ bladeren te laten vallen.
Na het museum lekker door de stad gelopen en op de 49e etage van de Bitexo Financial Tower (Saigon Skydeck) wezen kijken voor een mooi uitzicht over de stad, vooral de loop van de Saigon River is mooi om te zien. Het is wel prijzig 200.000 dong (10 dollar) per persoon.
Daarna teruggelopen naar het hotel en in de buurt een hapje gegeten. Daarna nog even wat winkeltjes langsgelopen voor wat souvenirs.