Nationale park La Mauricie - Reisverslag uit Mirabel, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Nationale park La Mauricie - Reisverslag uit Mirabel, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Nationale park La Mauricie

Door: Marco en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 Juni 2014 | Canada, Mirabel

Woensdag 11-06-2014

Na de koffie opgedronken te hebben bij de Mc Donalds verder zuidwaarts naar Saint - Jean - des - Piles. Hier begint nationaal park Mauricie. We kamperen vannacht in het park en hebben hier meteen een park pass gekocht welke toegang geeft tot alle nationale parken in Canada.
Nadat we het tentje opgezet hadden begonnen we aan de wandeling van 5,5 km door het park. Berg op en berg af en tussendoor prachtig uitzicht op de grote massa bomen en het meer waar de wandeling omheen liep. Stukje heel dicht langs de oever en dan weer omhoog voor het uitzicht op het meer en de omgeving.
Onderweg muizen, eekhoorns en een kikker gezien en heeel veel muggen.
Lekker gegeten vanavond van het kampvuur. Vroeg slapen gaat hier makkelijk. Op een mooie heel rustige (1 andere tent) camping met de wind en de vogels als slaapmuziek.

Donderdag 12-06-2014
Vannacht is het inderdaad ( zoals voorspeld) gaan regenen. Tent nat op de achterbank van de auto gelegd en na lekker gedoucht te hebben door het nationale park gereden (60km) en op een paar mooie plekjes gestopt. Ongetwijfeld nog veel mooier zonder regen. Na het park, nu op weg naar Ottawa, waar we nog 2 uur rijden vanaf zijn.

Groetjes Marco en Sandra

• 12 Juni 2014 - 18:54

Fred Riegman:

Marco en Sandra
    Waar blijven de foto's van het grote wild. Bij het volgende park net zoveel beren als nu vliegen. Het kajakken is dat niet door gegaan?
    Goede vakantie verder en mooi weer.
    Fred en Marianne Riegman