Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: Marco en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Marco

17 Juni 2014 | Canada, Toronto

Dinsdag 17 juni 2014

Vanmorgen eerst naar de Laurence market gelopen. Stukje door de stad en onderweg een paar bijzondere gebouwen op de foto gezet; Massy hall, flat iron en de market.
In de market waren allemaal winkeltjes met ieder zijn eigen producten. Kruiden, fruit, vlees, brood, koffie etc. Bij de bakker in de kelder ons ontbijt gehaald en bij de Italiaan ernaast een lekkere Illy espresso en cappuccino. Beide echte aanraders! In de market opgegeten. Daarna naar de CN tower, totaal 553 meter hoog.
Helaas was het een beetje heiig en het zicht niet optimaal. Wel kon je goed zien dat Toronto enorm volgebouwd is. Het vliegveld en de haven waren ook goed te zien. Er was een plateau van glas waar je op kon staan. Leuke foto met voeten en heel ver beneden de straat.
Weer in een minuut met de lift alle 300+ meters naar beneden. Er zaten stukken raam in de lift waar je doorheen kon kijken.
Er was nog een 3D film over de ontwikkeling van de Boeing 787. Na de film zijn we naar het openlucht spoorwegmuseum geweest. Hier stonden verschillende locomotieven en huisjes nog van vroeger. Ook een rangeerplatform waar ze locomotieven konden draaien. Aan het museum was een brouwerij gebouwd (Steam Whistle). Hier het locale biertje geproefd.
Het was inmiddels al wat later geworden dus na een tussenstop bij het hotel naar een pub le 3 brasseurs gegaan. Hier waren we in montreal ook al een keer geweest. Het biertje van de maand juni 'the raspberry red' is een echte aanrader (Sandra). Omdat het al wat later was besloten hier ook te eten.

Morgen vliegen we alweer naar Calgary toe, de tijd vliegt.

Groetjes Marco en Sandra