Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Banff National Park

Door: Marco en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Marco

20 Juni 2014 | Canada, Banff

Donderdag 19 juni 2014

Heerlijk geslapen en de spullen weer kampeerklaar in de tas gedaan.
Na een uitgebreid ontbijt met warme wafels en thee! (ze hebben vaak alleen maar slappe koffie) op pad richting Banff.
In het kleine bergdorpje eerst een stop gemaakt bij het informatiecentrum. Hier de nodige wandelroutes en andere activiteiten gevraagd. Daarna door het dorpje gelopen. Heel veel souvenirwinkels met allemaal hetzelfde. Ook een winkel voor echte cowboys. Met hoeden en laarzen en ander paardenspul (wc-rolhouder van hoefijzer ?!?)

Met de parkpas die je nodig hebt om de parken in te komen konden we ook het Banff Park Museum in. Dit museum bestaat sinds 1903 en bezit alle dieren van de omgeving. Heel oud houten museum van twee verdiepingen. Alle beesten zijn opgezet. Van groot tot klein (herten hier zijn enorm!)
Daarna naar het grote Fairmont Banff Springs Hotel.Dit staat afgelegen op een berg met prachtig uitzicht op de omgeving. Het is heel groot met allemaal torentjes.
Daarna nog een stukje hoger de bergen in om een wandeling om een meer te maken. Hier was ook een grot waarin een zwavelmeertje was. Buiten de grot was er ook een bassin met zwavelwater waarin kleine banffslakjes leefden.
Klein stukje naar beneden via wandelbruggen bracht ons bij een ondiep water waar hele kleine visjes in zwommen. Alles zowel dier als plant is aangepast aan het warme zwavelrijke water. Hierna de wandeling verder vervolgd langs een meer. Onderweg prachtig uitzicht op de bergen om ons heen. De zon kwam heel langzaam door wat het nog mooier maakte.
De camping waar we staan is ook net buiten het dorpje. Toen we er naartoe reden staken er vier herten de weg over en een vijfde bleef langs de kant staan grazen. Gelukkig is het niet druk op de weg zodat je rustig kan rijden en kijken.
Op de camping de tent opgezet en nog even terug naar het dorpje voor een maaltijd uit de supermarkt. We hebben geen vuur vandaag maar bij de supermarkt verkopen ze warm eten. Na het eten nog een wandeling langs de rivier en dan kijken wat we morgen gaan doen. Er is zoveel moois hier.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 20 Juni 2014 - 13:48

Marian Redeker:

Klinkt allemaal veelbelovend.
    We zijn benieuwd wat voor moois jullie nog meer te zien krijgen.
    Veel plezier nog verder.
    Groetjes van Fred en Marian