Gray Wells Provincional Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Gray Wells Provincional Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Gray Wells Provincional Park

Door: Sandra en Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

25 Juni 2014 | Canada, Clearwater

Dinsdag 24 juni 2014

Vanmorgen werden we al om half zes gewekt door een hele drukke eekhoorn die in de boom zat te gillen. Het duurde wel even en daarna konden we niet echt meer slapen.
Uiteindelijk maar opgestaan en alles weer ingepakt. De camping is prima, alleen het douche/toiletgebouw is voor hele kleine mensen. Niet echt veel bewegingsruimte, maar het water was warm. Ontbeten nog bij de campsite en om half acht vertrokken richting Clearwater, een klein plaatsje wat de ingang is van het Wells Gray provincial park.
De rit er naartoe was een uur en een kwartier vanaf de camping in Valemount. Het weer was bewolkt en onderweg zakten de wolken steeds verder tussen de bergen naar beneden. Helaas kwam er ook regen bij.
In Clearwater aangekomen eerst bij het informatiecentrum langsgegaan voor een plattegrond van het park. Er was gratis wifi dus ook de reisverslagen weer ge-update met nieuwe foto's.
Leuk om te zien dat zoveel mensen met ons meelezen.
Hierna bij de Strawberry Moose, een koffietentje tegenover het informatiecentrum een heerlijke bak (echte!) koffie gedronken.
Daarna de auto weer volgetankt boodschappen gedaan bij de Safety Mart foods lokale supermarkt.
Voor een klein dorp als hier een onverwacht grote supermarkt met eigen bakkerij. Sommige dingen zijn in Canada een stuk duurder dan in Nederland, maar hier bij de verse bakker in de supermarkt was het brood weer een normale prijs en ook nog eens bakkervers! Een kaas en baconbroodje waren echt goedkoop. Omdat we nog niet wisten wat het weer ging doen, hebben we bij de vers/warm afdeling aardappelwedges met een beeftaco en twee stukjes spareribs gehaald. Dit werd netjes ingepakt zodat we het warm op konden eten.
Daarna toch maar naar het park gereden ondanks dat het nog steeds regende. Bij de eerste stopplaats nog net buiten het park ons eten opgegeten. De rotsen gingen steil naar beneden en er zou een meertje te zien moeten zijn, maar dit alles was verstopt in een dikke laag wolken. Het park nog wel verder ingereden om de Helmcken Falls te bekijken. Dit is de hoogste waterval van Canada (hoger dan de Niagara Falls). Deze waterval komt door een kleine opening en is vrij smal. Een enorme hoeveelheid water komt naar beneden en spettert weer omhoog in een fijne nevel. Samen met de laaghangende wolken wel een mooi gezicht. Aangezien de regen bleef aanhouden toch maar besloten om terug te gaan en niet te kamperen vannacht. Opnieuw naar het informatiecentrum teruggereden (we waren 45 km het park al ingereden) om via het internet een geschikt hotel te zoeken. Dit daar meteen geboekt. Het hotel was weer richting het park dus we gingen dezelfde weg weer terug het park in. Morgen wilde we dit toch al doen als het weer wat beter was dus het kwam wel goed uit. De foto's van het park komen bij het reisverslag van morgen aangezien er vandaag niet zoveel te zien was.

Groetjes Sandra en Marco

• 28 Juni 2014 - 11:33

Marian Redeker:

Nou nou, wat zal het verhuurbedrijf daar wel van vinden als je de auto zo terug brengt.
    Ik dacht dat Marco beter kon rijden.