Tofino en Pacific Rim national Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Tofino en Pacific Rim national Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Tofino en Pacific Rim national Park

Door: Sandra en Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

03 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Dinsdag 1 juli 2014

Vandaag is het Canada day. Om zeven uur waren we al klaar voor vertrek. Was koud geweest vannacht en de douches waren niet echt top dus dat komt vanavond wel weer. Het weer is echt prachtig maar in de vroege ochtend nog wel fris.
Eerst naar het begin van het park.
Hier naar Schoone Bay gelopen. Dit was een wandeling die begon door een dicht begroeid bos met hoge bomen en varens en mos. Het wandelpad werd na een tijdje een soort loopbrug met trappen. Deze liep over water en tussen de bomen door. Na 1 km kwamen we aan bij de baai die alleen tijdens eb bereikbaar is. Hier aan de kust is nog een indianendorp die al honderden jaren bestaat. Op het strand lag heel veel hout en er was op ons na niemand.
Hierna reden we het park uit en moesten we via de weg met tig bochten naar het provinciale park Cathedral Grove. Hier stonden bomen van meer dan 800 jaar oud. Enorm dik en hoog en heel veel begroeiing met mos en varens.
Hierna de weg verder die dwars over het eiland loopt. Het is een rit van meer dan 2,5 uur voordat je van de ene naar de ander kant bent.
Bij Coombs nog even gestopt bij de goats on the roof markt. Hier gegeten en een superlekker kokosijsje gehaald als toetje.
Toen gekeken wat we verder wilden doen. Overmorgen moeten we in Victoria zijn, maar vannacht slapen we nog op een camping op de weg er naartoe. Met de Tom Tom gekeken welke plaatsjes op de weg lagen en nog een stukje de richting van Victoria opgereden. Bij het plaatsje Ladysmith gestopt bij een koffiezaakje 'In The Bean Time' waar ze naast hele lekkere koffie ook lekkere smooties hadden. Aangezien we al een tijdje geen wifi hadden gehad hier ook meteen alle updates gedaan en gekeken voor een goede walvisexcursie voor morgen. Deze ook via internet meteen geboekt.
De camping (mermaid iets) ligt aan het water. Waar de tent staat staan bomen en de site is behoorlijk groot. Hier lekker buiten gezeten en alles wat we hadden opgespaard aan folders maar eens goed bekeken en weggegooid. Over twee dagen moeten we de auto inleveren dus beetje spullen opruimen kan geen kwaad. Lekker buiten gegeten en daarna over het kleine strandje gelopen en nog even aan het water gezeten.
Vanavond even relaxen.

Marco en Sandra