Dag 5 Hede - Östersund - Reisverslag uit Slagnäs, Zweden van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Dag 5 Hede - Östersund - Reisverslag uit Slagnäs, Zweden van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Dag 5 Hede - Östersund

Door: Marco en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Marco

07 Juni 2015 | Zweden, Slagnäs

Een regenachtige dag vandaag. Vanmorgen reden we eerst naar de stad Östersund (134 km). Onderweg zagen er nog een eland langs de kant van de weg. Helaas te kort om er een foto van te maken. Vandaag is een nationale feestdag. Bij de vvv wat informatie ingewonnen over waar de leuke dingen zijn. Bij een van de oudste bakkerijen (Wedemarks konditori) koffie gedronken.
Bij het museum Jamtli, wat een kruising was tussen het archeon en het museon, was een tentoonstelling over het leven van de Zweden vroeger. Buiten waren allerlei gebouwen van vroeger nagemaakt zodat je een indruk kreeg hoe het leven was. Doordat het een feestdag was, waren er ook mensen in klederdracht en allerlei optredens.
Helaas als je geen Zweeds sprak of las was het lastig erachter te komen wat alles precies was aangezien alles op de bordjes in het Zweeds was.
De regen was behoorlijk dus na een rondje buiten besloten we weer verder te gaan.
Het grote eiland Frösön kwam je op via een lange brug vanuit de stad. Hier staat een kerkje van 900 jaar oud met een houten beltoren ernaast.
Bij een klein restaurantje (Stocke Titt) namen we een warme chocolademelk om even op te warmen.
De camping, Frösön camping, ligt vlakbij en we besloten de rest van de middag niet zoveel te doen. Morgen is een lange reisdag. De trekkershutten hebben verwarming en een 1-of 2-pitskookplaat. Het uitzicht op de omgeving vanuit de hut is weer prachtig. Alleen door het slechte weer is er helaas niet zoveel van te zien. De rest van de middag en avond bleef het regenen.

Km stand: 1740 km