Dag 11 Alta - Krokelvdalen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Dag 11 Alta - Krokelvdalen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Dag 11 Alta - Krokelvdalen

Door: Sandra en Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

13 Juni 2015 | Noorwegen, Tromsø

Eerst zijn we vanuit Alta naar Kåfjord gereden, waar een Duits slagschip, Tipitz, zich tijdens de tweede wereldoorlog verborgen heeft gehouden totdat het gebombardeerd werd en zonk.
Er was zonder meer informatie weinig meer van terug te vinden. De route van vandaag gaat langs de kust langs de fjorden. Veel tunnels en bruggen. Onderweg prachtig uitzicht op hoge besneeuwde bergen. Langs de weg lag ook nog sneeuw op sommige plekken.
De dorpjes waar we langskwamen waren erg klein en in het water bij de huisjes lagen kleine vissersbootjes of ronde net bassins voor kweekzalm.
De rest van de route tot Trømso was heel mooi. Helaas zaten sommige bergtoppen wel in de mist, maar de combinatie van bergen, blauw water met kleine visserabootjes, watervalletjes en kleine huisjes was heel mooi. Aan het eind van de rit gingen we een behoorlijke regenbui in. De camping (skittelnv camping) ligt 26 km buiten Trømso. Dat was nog wel verder rijden dan we dachten. Om half vijf kwamen we er aan. Wassen, eten koken en bekijken wat we morgen in Trømso kunnen gaan doen dat is de rest van het programma van vandaag. De camping ligt opnieuw aan het water met uitzicht op de fjorden en besneeuwde bergtoppen om ons heen. Het is nog steeds koud, 8 graden en als het waait wel heel fris.

• 13 Juni 2015 - 16:19

Patrick:

Hi, leuk reisverslag tot nu toe, ik neem aan dat jullie in zuid-noorwegen gaan belanden. Tot nu toe is jullie tempo en route ongeveer hetzelfde als ik in 2012 gedaan heb. Misschien kom ik jullie nog tegen volgende week. woensdag kom ik aan in oslo en rij dan richting de fjorden.