Dag 12 Krokelvdalen - Tromsø - Krokelvdalen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Dag 12 Krokelvdalen - Tromsø - Krokelvdalen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Krokelvdalen - Tromsø - Krokelvdalen

Door: Sandra en Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

14 Juni 2015 | Noorwegen, Tromsø

Vandaag was het koud en regenachtig. 5 graden, maar met de wind voelde het een stuk kouder.
Als eerste gingen we naar de Actic Church. Een moderne kerk net buiten het centrum van Trømso. Daarna de lange brug over naar Trømso zelf. Hier in het centrum geparkeerd (betalen is hier helaas ook nodig 22 NOK per uur). Rondgelopen in de stad die moderne en oude huizen en gebouwen heeft. Het staat door elkaar heen en de huisjes hebben allerlei kleuren. Een cruiseschip en boten van Hurtigruten liggen hier in de haven.
Koffie gedronken in het winkelcentrum en een beetje in stad rondgelopen.
Na de boodschappen 's middags teruggegaan naar de camping en daar bekeken wat we morgen moeten doen. Af en toe even puzzelen hoe de route het best is en zeker als je nog met ferry's moet die maar een paar keer per dag varen. Om elf uur morgenochtend vertrekt de ferry die we nodig hebben. Dat is vier uur rijden van hier. Uur van te voren aanwezig zijn en als jullie meerekenen is het eigenlijk veel te vroeg om op te staan tijdens de vakantie.
Het weer klaart hopelijk morgen weer wat op, want vandaag was het de hele dag koud en regenachtig. De wind erbij maakte het dat je liever binnen bleef. Gelukkig hadden we warme choco mee dit keer. In de hut is warm en koud water dus dit keer luxe. Ondanks dat het fijn is dat je niet elke dag de spullen weer in moet laden omdat je twee nachten ergens blijft, is het nu toch weer leuk om naar een nieuwe bestemming te gaan.
Lofoten here we come!

• 14 Juni 2015 - 21:15

Martine:

Brrrr dit is toch ZOMERvakantie! Stad lijkt wel een andere wereld, on-Europees. Hopelijk rijden jullie morgen de zon tegemoet. Ik draai me nog even om als jullie al in de auto zitten :)