Knights Inlet Lodge 2 - Reisverslag uit Ladysmith, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Knights Inlet Lodge 2 - Reisverslag uit Ladysmith, Canada van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Knights Inlet Lodge 2

Door: Sandra en Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

02 Juli 2014 | Canada, Ladysmith

Zondag 29 juni 2014

Vanmorgen om half zeven ontbijt en om half acht de eerste berentocht. Opnieuw vanuit de boot. We zagen in de buurt van de lodge een zwarte beer die mossels van de rotsen aan het schrapen was om op te eten.
Daarna gingen we naar een stuk waar tijdens de tijd van eb een soort strandje is. Hier liep een vrouwtjesgrizzley (Belle) met haar twee babies.
Deze beer had de hoofdrol in de film Bears van Disney. De kleintjes renden door het water en zaten op een boomstronk. De tijd gaat snel als je naar beren aan het kijken bent. Ook een aantal keren kwam een zeearend voorbij vliegen.
Hierna hadden we even een pauze en daarna gingen we door met de 'track-hike'. Met een bootje werden we aan de overkant van de lodge afgezet om hier met een busje verder het regenwoud in te rijden. Na een klein stukje gingen we te voet verder. Van een onderzoeker kregen we uitleg over de sporen, de gewoontes, het eten en de wandelroutes van de beren. Via een berentrail liepen we door het bos wat vol stond met varens en waar de hoge bomen begroeid waren met mos. Bij sommige bomen kon je zien dat ze door beren gebruikt waren door sporen van hun klauwen in de boom. Er hingen op sommige plaatsen camera's waarmee de beren en hun gedrag wordt bestudeerd.
Hierna de lunch en het weer leek even op te klaren.
Na de lunch gingen we met de tour 'walking in the clouds'. Opnieuw gingen we met een boot naar de overkant om daar over te stappen in een auto en over een hobbelweg 25 minuten te rijden tot het punt waar de wandeling begon. Eerst een klein stukje over een pad en daarna via planken steeds hoger. Onderweg kregen we uitleg over de omgeving en de verschillende planten in de omgeving. Toen we boven waren hadden we een uitzicht op de omgeving. Hiervandaan konden we ook van bovenaf het nest van een zeearend kijken, deze hadden één jong. Niet te geloven dat deze grijze ''plofkip" er dalijk net zo uitziet als zijn ouders. Helaas was het weer opnieuw omgeslagen en ging het behoorlijk hard regenen.
De terugweg was dezelfde als de heenweg. Nog een 'salmonberry' geproefd, wat ook een bes was die de beren eten. Er zijn enorm veel bessenstruiken.
Omdat de tocht wat langer had geduurd kregen we 20 minuten om iets te drinken en daarna weer op pad voor de volgende tour van beren kijken.
Eerst zagen we een zeehond die voor de boot opdook en opnieuw zagen we de moederbeer Belle met de twee kleintjes. Ze waren dicht aan de waterkant gras aan het eten. We maakte nog een rondje en onderweg zagen we nog een mooi gekleurde eend. Ook tijdens deze tocht ging het regenen. Het weer is echt onvoorspelbaar. Gelukkig geen wind en hierdoor konden we een stukje verder buiten de lodge. We zagen hier een jong mannetje (Peanut) die tussen de rotsen aan het rommelen was. Helaas was de tijd op en moesten we weer terug naar de lodge. Een lekkere kop warme thee en even rustig zitten en foto's kijken.
Buiten de Lodge hangen bakjes voor kolibri's en er kwam een paar keer eentje langsvliegen. Bij de lodge zitten meerdere zwaluwen in nestjes onder de dakgoot. Ze zijn niet bang en je kan ze van heel dichtbij bekijken als ze op hun nest zitten. Sommige hebben jongen. Ze vangen de muggen die hier zitten en scheren rondjes over het water en tussen de gebouwen van de Lodge.

Groetjes Marco en Sandra

• 02 Juli 2014 - 09:55

Marian Redeker:

Geweldig, wat een belevenis, jammer van het weer.
    Wat hebben jullie veel gezien. Het vliegen met zo'n watervliegtuig is ook heel bijzonder denk ik.
    We kunnen haast niet wachten tot we de foto's kunnen zien en jullie verhalen kunnen horen. Nog een paar dagen genieten!!

• 02 Juli 2014 - 20:30

Ingmar:

Klinkt goed. Waarschijnlijk prachtige omgeving. Nog wel even foto van Belle en d'r jongen uploaden. Mooie belevenis weer. Geniet ze daar.