Quang Ngai - Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu Quang Ngai - Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marco Riegman - WaarBenJij.nu

Quang Ngai - Nha Trang

Door: Marco Riegman

Blijf op de hoogte en volg Marco

28 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

26-11-2012
Vanmorgen bijtijds opgestaan en uitgechecked. Lekker gaan ontbijten bij het reataurantje waar we gisteren wat hebben gedronken. Het was er zowaar redelijk druk (met Vietnamezen dan). Na wat gepuzzel met de kaart in het Vietnamees kregen we een stokbroodje met gebakken ei als ontbijt. Koffie erbij bleek wat lastiger, Sylvia kreeg iets van een koud chocolade drankje en ik kreeg Vietnamese koffie met gecondenseerde melk.
Na dit ontbijtje bij het hotel een taxi laten bellen en ditmaal op de meter naar het station gereden (70.000 dong).
Zo nu een lange treinreis voor de boeg naar Nha Trang, minimaal 7 uur, maar hebben unit keus op dit traject! Gelukkig wel airco en soft seats.
Rond half 8 's avonds komen we aan in Nha Trang.
Helaas kunnen we geen van de treinkaartjes houden, deze worden ingenomen bij het verlaten van het station, soort werkverschaffing. Je komt het hier erg vaak tegen, het schrijven van bonnetjes die dan weer getekend moeten worden en later weer worden ingenomen. Het doel ontgaat ons vaak.
Bij de uitgang van het station begint het afdingen voor de taxi weer, heb in de lonely planet al gezien dat het zo'n 2 km is naar het hotel. Heb voor mijzelf 50.000 dong in mijn hoofd voor de rit. Het begint bij 100.000, dan naar 80.000 very cheap, dan naar 70.000 en dan biedt er een mannetje een meter taxi aan. ik zeg less dan 50.000, mannetje zegt; yes i'm sure. Die dus genomen, aangekomen bjn het hotel blijkt de meter 45.000 dong aan te geven, ik geef hem 50.000 (2,5 dollar) dat had ik toch al in mijn hoofd.

Hotel: Truong Giang Hotel (25,04 dollar voor 2 nachten)

Ingechecked in het hotel nette kamer, alleen beetje onhandig dat douche niet in cabine zit maar hele badkamee meteen nat wordt) achja voor het geld gewoon prima.
Daarna meteen wat gaan eten bij de boating club aan het strand, heerlijk!

27-11-2012
Vanmorgen vroeg op (07.00) gaan douchen, voor vanavond gereserveerd bin Yen's een vietnamees redtaurantje wat goed staat aangechreven en lekker tentje gezocht voor ontbijt, een Franse bistro gevonden waar ze heerlijke croissants hadden en een lekkere espresso en capucino. Daarna even lekker een milkshake gedronken bij de boat club en lekker over het strand gewandeld tot rond het middaguur. Daarna bij het hotel de bus voor morgen geregeld naar Dalat en taxibusje voor naar de spa met modderbad.
Daarna lekker op het strand vertoefd, al werd het wel wat bewolkt in de loop van de middag.
Om 16.00 werden we opgepikt met een busje welke ons naar de spa bracht, hier was het weer een heel gedoe met bonnentjes en kaartjes( hebben de goedkoopste communal modderbad genomen). Eenmaal binnen hadden we alsnog een modderbad voor ons tweeën. Het was goed getimed om eind van de middag te gaan, om een uur of vijf gaat het hier ook schemeren en nadat we net in het mineraalbad zaten begon het zelfs te regenen, goed gepland dus!
Rond een uur of zes hadden we het alweer gezien en werden we om half zeven weer naar het hotel gebracht.
Even gedouched en naar het restaurantje gegaan, waar we heerlij hebben gegeten, bij de buren, een Franse pattiserie een stukje blueberry cheesecake meegenomen om op het strand op te eten.

28-11-2012
Vanmorgen weer lekker ontbeten in de Franse bistro en richting de host club gelopen, waar we nog even lekker van het strand hebben genoten.
Meteen even dit stukje op de website bijgewerkt en een binnenlandse vlucht geboekt van Dalat naar Saigon, hebben echt geen zin in een busreis van 11 uur terwijl we er ook zijn met 50 minuten vliegen.
Om 12.15 uur komt de bus ons halen voor de 4,5 uur naar Dalat.
De busreis is geen succes, een soort Michael Schumacher aan het stuur, welke ook nog probeert om alle bochten af te snijden. Onderweg kunnen diverse mensen hun eten al niet binnenhouden en wij zijn erg blij nog niet veel gegeten te hebben.
Het landschap onderweg is wel prachtige groene bergen,wat een verschil met Nha Trang. We merken tijdens de tussenstop al wel dat het hier een stuk koeler is.
Uiteindelijk komen we begin van de avond aan op het busstation van Dalat. Hier is het even onduidelijk hoe nu verder, en lijken onze blikken diverse taxichauffeurs aan te trekken die vragen waar we naartoe willen. Uiteindelijk mobiel erbij gehaald en de hotelvoucher aan een kerel van de busmaatschappij laten zien, deze wijst naar een shuttlebus waar we maar instappen. We laten de chauffeur het adres zien en worden inderdaad zo'n 15 minuten laten afgezet, niet voor de deur, maar op zo'n 2 minuten lopen.
Het Dalat Xua Hotel hebben we uiteindelijk snel gevonden en onze boeking blijkt gelukkig ook bekend wat heel veel Engels spreken ze hier niet.
Morgen wil ik richting het treinstation en met het treintje mee en Sylvia wil graag even weg uit de stad en besluit morgenochtend te gaan mountainbiken.
Die avond hebben we in de straat een hapje gegeten bij een restaurantje Chocolate.